Από 6- 7 δισ. ευρώ άμεσες επενδύσεις και επιπλέον 3 δισ. ευρώ σε δευτερεύουσες, 15 χιλιάδες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής..
50.000 θέσεις εργασίας με την ολοκλήρωση του έργου, 2 δισ. ευρώ σε φόρους κι 1 εκατομμύριο επιπλέον τουρίστες σε ετήσια βάση για την Αθήνα, από τα 3 εκατ. που είναι σήμερα.
Αυτά είναι τα νούμερα που μπορεί να προσελκύσει η επένδυση- μαμούθ στα 6.200 στρέμματα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, σύμφωνα τουλάχιστον με τους υπολογισμούς της Lamda Development, η οποία είναι και η μοναδική ελληνική συμμετοχή από τους τρείς ενδιαφερομένους για το έργο (σ.σ. οι άλλοι δύο είναι η βρετανική London & Regional Properties και η άλλη η ισραηλινή Elbit) στο διαγωνισμό που έχει σε εξέλιξη το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Σημειωτέον ότι η θυγατρική του ομίλου Λάτση, η οποία θα υποβάλλει προσφορά σε συνεργασία με ισχυρούς ξένους συμμάχους, είναι ουσιαστικά αυτή την στιγμή η μοναδική ‘’σίγουρη’’ συμμετοχή στο διαγωνισμό για τον οποίο οι δεσμευτικές προσφορές κατατίθενται, εκτός απροόπτου, στα τέλη Φεβρουαρίου με τους δύο άλλους ενδιαφερόμενους, που έχουν περάσει στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, να κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους.
«Από τότε που σχεδιάζουμε το project του Ελληνικού αισθανόμαστε μία θλίψη για το τι θα μπορούσε να έχει γίνει μέσα σε αυτά τα 13 χρόνια, από το 2001 που έφυγε το αεροδρόμιο, έως σήμερα που η έκταση παραμένει μέσα στο τσιμέντο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, ο οποίος ήταν χθές στο συνέδριο Global Capital Forum. «Eχουν περάσει 13 χρόνια και είμαστε ακόμη στο απόλυτο μηδέν. Δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι σήμερα που να συνεισφέρει θετικά στην ανάπτυξη αλλά και στο περιβάλλον, αντιθέτως, η έκταση καλύπτεται στο μεγαλύτερο μέρος της από τσιμέντο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αθανασίου. «Οποιαδήποτε συζήτηση γίνεται για περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου ουσιαστικά αναιρούνται από όσα δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα, αλλά και από όσα μπορούν να γίνουν μέσω του διαγωνισμού και περιλαμβάνουν ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα στην Ευρώπη».
Ο δρόμος προς την ανάκαμψη
Πώς θα μπορούσε η Ελλάδα να περάσει στο επόμενο στάδιο της ανάκαμψης;
«Το μεγάλο ζητούμενο είναι να έλθουν ξένα κεφάλαια στη χώρα γιατί τα εγχώρια κεφάλαια βρίσκονται σε μεγάλη στενότητα», ανέφερε ο κ. Αθανασίου. Πέραν των κεφαλαίων που μπορεί να έρχονται μέσω των μεγάλων επενδυτικών funds, «οι κλάδοι του τουρισμού και των εξαγωγών είναι αυτή την στιγμή αυτοί που μπορούν να προσελκύσουν κεφάλαια από το εξωτερικό».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development παρέθεσε και μερικά νούμερα από τις τρεις σημαντικότερες επενδύσεις του ομίλου που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην περιοχή της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του εμπορικού κέντρου The Mall Athens, το οποίο έχει αντιμετωπίσει ουκ ολίγες δικαστικές και όχι μόνο εμπλοκές. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά:
-Οσον αφορά το κτίριο του IBC, όπου λειτουργεί ήδη από τη Lamda στο μπροστινό τμήμα το εμπορικό κέντρο Golden Hall και η εταιρεία έχει αναλάβει μετά το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ την αξιοποίηση του υπόλοιπου τμήματος με τη λειτουργία και του Μουσείου Ολυμπιακών Αγώνων το συνολικό ύψος της επένδυσης, εφόσον ολοκληρωθεί, θα ανέλθει στα 250 εκατ. ευρώ. Το ΕΣΧΑΔΑ για το έργο βγήκε με μεγάλη καθυστέρηση το Σεπτέμβριο του 2013, ωστόσο η εταιρεία υπολογίζει ότι οι θέσεις εργασίας θα αυξηθούν από τις 1.500 που είναι σήμερα στις 2.000, ενώ τα παραγόμενα φορολογικά έσοδα εκτιμώνται στα 220 εκατ. ευρώ.
Για το εμπορικό κέντρο The Mall Athens (για το οποίο πρόσφατα το ΣτΕ έβγαλε παράνομο το νόμο με τον οποίο κατασκευάστηκε το 2003 με τη μορφή του κατεπείγοντος λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων) ο κ. Αθανασίου ανέφερε ότι η συνολική επένδυση αντιστοιχεί σε κεφάλαια 500 εκατ. ευρώ, οι θέσεις εργασίας φθάνουν τις 2.500 και οι εισπραχθέντες φόροι τα 650 εκατ. ευρώ. «Το όφελος για το δήμο Αμαρουσίου αντιστοιχεί σε 100 εκατ. ευρώ», ανέφερε ο κ. Αθανασίου.
Αντίστοιχα, έστω κι αν πρόκειται για μικρότερης αξίας επένδυση, η μαρίνα Φλοίσβου προσελκύει αυτή την στιγμή 25 χιλ. επισκέπτες μόνο τα Σαββατοκύριακα. Η επένδυση έχει ανέλθει στα 50 εκατ. ευρώ, ενώ 200 εργαζόμενοι απασχολούνται στη μαρίνα.
Αντίστοιχα, έστω κι αν πρόκειται για μικρότερης αξίας επένδυση, η μαρίνα Φλοίσβου προσελκύει αυτή την στιγμή 25 χιλ. επισκέπτες μόνο τα Σαββατοκύριακα. Η επένδυση έχει ανέλθει στα 50 εκατ. ευρώ, ενώ 200 εργαζόμενοι απασχολούνται στη μαρίνα.
newmoney.gr