Με οκτώ μεταγωγικά αεροσκάφη C 27 θα μείνει η Ελλάδα από τα 12 που είχε παραγγείλει..
Ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος ενημέρωσε την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας και η απόφαση πρέπει να επικυρωθεί από το ΚΥΣΕΑ.Γιατί δεν τα παραλαμβάνουμε και ποια είναι η συμφωνία;
•Ο Αβραμόπουλος είπε “στόχος της απόφασης ήταν να εξοικονομηθεί ποσό 50 εκ. ευρώ, ως συνεισφορά του Υπουργείου Άμυνας από τον προϋπολογισμό των εξοπλισμών του 2011, στην κοινή μας προσπάθεια τότε, να υπάρξει μείωση του δημοσιονομικού κόστους, ώστε να ανταποκριθεί η χώρα μας στις δεσμεύσεις της έναντι των εταίρων της”.
•η συμφωνία προβλέπει ότι οι Ιταλοί θα αναλάβουν να “απογειώσουν” τέσσερα από τα οκτώ καθηλωμένα C 27. Ως γνωστόν είναι ζήτημα αν πετάει ένα από τα οκτώ.
•οι Ιταλοί θα αναλάβουν την υποστήριξη των τεσσάρων αεροσκαφών για τουλάχιστον δυο χρόνια.
•κοστολόγησαν αυτό το “πακέτο” υποστήριξης και συντήρησης στα 9,5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θεωρείται σχεδόν διπλάσιο από το ποσό που θα μπορούσε να διεκδικήσει η ελληνική πλευρά αν πήγαινε το θέμα των καθυστερήσεων παραδόσεων και άλλων προβλημάτων σε διαιτησία.
•οι Ιταλοί θα παρέχουν τις “αναβαθμίσεις” των C 27 και για τα οκτώ αεροσκάφη ,
•τέλος καταθέτουν εγγυητική επιστολή 9,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Το ερώτημα που προκύπτει βέβαια είναι τι θα γίνει με τα υπόλοιπα τέσσερα C 27. Γιατί από τα 12 που πηγαίναμε ,φθάσαμε να έχουμε στα “χαρτιά” οκτώ και στον αέρα τέσσερα.
onalert.gr