Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016 η ημερίδα που διοργάνωσε το 3ο ΓΕΛ Κατερίνης με την υποστήριξη του Γραφείου Καινοτόμων Δράσεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου..
Θέμα της ημερίδας ήταν το πρόγραμμα ERASMUS PLUS με τίτλο «Η εργασία στην Ευρώπη μετά το σχολείο», μια σχολική σύμπραξη στην οποία συμμετείχε το 3ο ΓΕΛ τη διετία 2014-2016.
Την ημερίδα παρακολούθησαν 40 περίπου εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές του προγράμματος και γονείς των μαθητών. Χαιρετισμό απηύθυνε στην έναρξη ο Διευθυντής Δ/θμιας Εκπ/σης κ. Ιωάννης Καζταρίδης ο οποίος τόνισε τη σημασία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για μια περισσότερο ποιοτική εκπαίδευση και την υιοθέτηση καλών πρακτικών.
Η ημερίδα ξεκίνησε με ομιλία του διευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ, Κύριλλου Τσερμπάκ, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Erasmus plus και συγκεκριμένα στις βασικές δράσεις του, ΚΑ1 (Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης) και ΚΑ2 (Στρατηγικές συμπράξεις στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης). Στη συνέχεια ο διευθυντής του σχολείου και συντονιστής του προγράμματος Γεώργιος Περδίκης παρουσίασε τη σχολική σύμπραξη σχολείων πέντε χωρών (Ιταλία, Ελλάδα, Γαλλία, Ρουμανία και Τουρκία) με το συμβολικό τίτλο Bridgesκαι θέμα «Η εργασία στην Ευρώπη μετά το σχολείο».
Το καινοτομικό στοιχείο του προγράμματος ήταν η εισαγωγή των μαθητών σε θέματα απασχόλησης, εργασιακής νομοθεσίας και επιχειρηματικότητας, με βιωματικό τρόπο, μέσα από ένα πρωτότυπο παιχνίδι ίδρυσης και παρουσίασης εικονικών επιχειρήσεων (Business Game). H καθηγήτρια και μέλος της παιδαγωγικής ομάδας κ. Παρασκευή Μαρινοπούλου παρουσίασε το μοντέλο των δραστηριοτήτων που έλαβαν χώρα σε όλες τις διεθνικές συναντήσεις στις πέντε χώρες και η καθηγήτρια κ. Χριστίνα Ζέτα ανέλυσε τα αποτελέσματα και τα οφέλη του προγράμματος για τους μαθητές και τις άλλες ομάδες εμπλεκομένων.
Το σημαντικότερο όμως κομμάτι της ημερίδας ήταν η παρουσίαση από τους μαθητές, οι οποίοι κατέθεσαν την προσωπική τους εμπειρία από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι μαθητές παρουσίασαν σε ομάδες τις συναντήσεις που είχαν στις χώρες του προγράμματος, όπου συμμετείχαν στην ίδρυση και οργάνωση εικονικών επιχειρήσεων με διαφορετικό κάθε φορά προϊόν παραγωγής ή υπηρεσιών που ορίζονταν από τη χώρα φιλοξενίας.
Μέσα από τις αυθόρμητες ομιλίες τους και τον ενθουσιασμό τους, έγιναν φανερά όλα όσα αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και έγινε αισθητή η αναγκαιότητα οργάνωσης αντίστοιχων προγραμμάτων. Η διετία στην οποία εφαρμόστηκε το πρόγραμμα, αποτέλεσε κατά γενική ομολογία για τους μαθητές ένα μάθημα γνώσης και αυτογνωσίας αλλά και ένα μάθημα ανθρωπιάς και αλληλοσεβασμού, που τους δίδαξε ότι μπορούν να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται αρμονικά με πολίτες άλλων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήταν μια πολύ δυνατή εμπειρία!
Kaferini
η ενημέρωση στoν καφέ της πόλης