Αλλάζουν όλα στους φόρους των ΙΧ και στα τέλη κυκλοφορίας. Η ανατροπή γίνεται με ένα νέο σύστημα υπολογισμού των φόρων που...
θα στηρίζεται σε τρεις παράγοντες, ενώ για τα νέα τέλη κυκλοφορίας οι υπολογισμοί θα γίνονται με τέσσερις παράγοντες και την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα.Ειδικότερα, η διυπουργική επιτροπή που έχει συσταθεί για να επεξεργαστεί το νέο σύστημα φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, άρχισε να επεξεργάζεται το νέο σχέδιο το οποίο θα στηρίζεται σε ένα μαθηματικό αλγόριθμο ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τρία κριτήρια. Το πρώτο και πιο σημαντικό θα είναι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου (προσοχή όχι η εργοστασιακή) στην οποία περιλαμβάνονται το κόστος μεταφοράς, καθώς και οι προμήθειες του εισαγωγέα και του εξουσιοδοτημένου εμπόρου, καθώς και άλλοι παράγοντες εκτός από τους φόρους.
Το δεύτερο σημαντικό κριτήριο θα είναι ο κυβισμός του αυτοκινήτου και το τρίτο η καθαρότητα, δηλαδή οι εκπομπές ρύπων.
Με τα τρία αυτά κριτήρια θα διαμορφώνεται ένας αλγόριθμος χάρη στον οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης και οι άλλοι φόροι.
Με μία πρώτη ματιά το συμπέρασμα που εξάγεται αναφέρει ότι τα σημερινά ακριβά αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται με περισσότερους φόρους ακόμα και αν έχουν κινητήρα με μικρότερο κυβισμό. Βεβαίως, δεν θα επιβαρύνονται τόσο όσο θα επιβαρύνονταν αν η φορολογία στηριζόταν μόνο στην εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου.
Επίσης, είναι σημαντικό το γεγονός πως λαμβάνεται υπόψη και ο περιβαλλοντικός παράγοντας της εκπομπής των ρύπων.
Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας ο υπολογισμός τους θα στηρίζεται στα τρία προαναφερόμενα κριτήρια στα οποία θα προστίθεται άλλο ένα τέταρτο, η παλαιότητα του αυτοκινήτου. Οσο πιο παλιό το αυτοκίνητο τόσο μικρότερα τα τέλη κυκλοφορίας.
Όμως οι αλλαγές στα τέλη δεν περιορίζονται στα προαναφερόμενα τέσσερα κριτήρια, γιατί αλλάζει εντελώς η φιλοσοφία τους. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένα μέρος, το 50 ή το 60%, θα υπολογίζεται με το σύστημα που έχει παρατεθεί παραπάνω, αλλά το υπόλοιπο θα μεταφέρεται στο καύσιμο.
Έτσι, θα αυξηθεί η φορολογία της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου στη λογική όποιος κυκλοφορεί περισσότερο και όποιος ρυπαίνει περισσότερο θα πληρώνει και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας.
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως χάρη στο νέο σύστημα και τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, θα επανακυκλοφορήσουν πολλά από τα αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν, πράγμα που θα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα τόσο από τα τέλη κυκλοφορίας, όσο και από την κατανάλωση καυσίμου, ενώ πολλοί πολίτες θα διευκολυνθούν στη δραστηριότητά τους.Με τα τρία αυτά κριτήρια θα διαμορφώνεται ένας αλγόριθμος χάρη στον οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης και οι άλλοι φόροι.
Με μία πρώτη ματιά το συμπέρασμα που εξάγεται αναφέρει ότι τα σημερινά ακριβά αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται με περισσότερους φόρους ακόμα και αν έχουν κινητήρα με μικρότερο κυβισμό. Βεβαίως, δεν θα επιβαρύνονται τόσο όσο θα επιβαρύνονταν αν η φορολογία στηριζόταν μόνο στην εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου.
Επίσης, είναι σημαντικό το γεγονός πως λαμβάνεται υπόψη και ο περιβαλλοντικός παράγοντας της εκπομπής των ρύπων.
Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας ο υπολογισμός τους θα στηρίζεται στα τρία προαναφερόμενα κριτήρια στα οποία θα προστίθεται άλλο ένα τέταρτο, η παλαιότητα του αυτοκινήτου. Οσο πιο παλιό το αυτοκίνητο τόσο μικρότερα τα τέλη κυκλοφορίας.
Όμως οι αλλαγές στα τέλη δεν περιορίζονται στα προαναφερόμενα τέσσερα κριτήρια, γιατί αλλάζει εντελώς η φιλοσοφία τους. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένα μέρος, το 50 ή το 60%, θα υπολογίζεται με το σύστημα που έχει παρατεθεί παραπάνω, αλλά το υπόλοιπο θα μεταφέρεται στο καύσιμο.
Έτσι, θα αυξηθεί η φορολογία της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου στη λογική όποιος κυκλοφορεί περισσότερο και όποιος ρυπαίνει περισσότερο θα πληρώνει και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας.
newsit.gr
Kaferini η ενημέρωση στoν καφέ της πόλης