Σας παρουσιάζουμε τις πόλεις εκείνες που έχουν κάνει το ποδήλατο μέρος της υποδομής τους και φροντίζουν ώστε οι αναβάτες να απολαμβάνουν όμορφες και ασφαλείς διαδρομές είτε ποδηλατούν για δουλειά, είτε για αναψυχή.
ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ
Εδώ τα ποδήλατα είναι περισσότερα από τους κατοίκους. Κυριολεκτικά. Τουλάχιστον οι μισοί χρησιμοποιούν ποδήλατο για το καθημερινό commuting, οι ποδηλατολωρίδες έχουν συνήθως πλάτος τρία μέτρα και η Κοπεγχάγη εξάγει τεχνογνωσία σε όλο τον κόσμο για το πώς θα ενσωματωθούν τα ποδήλατα στη ζωή της κάθε πόλης με τον καλύτερο τρόπο.
ΣΕΒΙΛΛΗ
Πριν από το 2006 η ισπανική αυτή πόλη δεν είχε την παραμικρή ποδηλατική υποδομή. Όμως υπέφερε από την κίνηση και οι τοπικές αρχές αποφάσισαν να δράσουν. Κόντρα στην άποψη που υποστήριζε πως μια αλλαγή νοοτροπίας θα έπαιρνε δεκαετίες, πως εδώ κάνει πολλή ζέστη και πως κανείς δεν θα εγκατέλειπε το αυτοκίνητο, εγκαταστάθηκαν πάνω από 120 χλμ ποδηλατοδρόμων και μια δημοτική υπηρεσία ενοικίασης και σήμερα το 7% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο (από 0,5% το 2006).
ΜΟΝΤΡΕΑΛ
Σε μια πόλη όπου η θερμοκρασία των 15 βαθμών θεωρείται καλοκαίρι, είναι αξιοθαύμαστο το ότι υπάρχουν πάνω από 600 χλμ ποδηλατοδρόμων (ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’80) και ένα σύστημα bike-sharing που έγινε πρότυπο για τα αντίστοιχα σε Παρίσι και Λονδίνο. Ο μισός ενήλικος πληθυσμός της πόλης χρησιμοποιεί το ποδήλατό του τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Kaferini
η ενημέρωση στoν καφέ της πόλης