Πέντε σενάρια για τη συντριβή του αεροσκάφους της Egypt Air διατυπώνουν ήδη οι ειδικοί περί τα αεροπορικά δυστυχήματα..
Ως πιθανότερο προβάλει έως αυτή την ώρα το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης και ήδη εμπειρογνώμονες στη Γαλλία επισημαίνουν ότι η ξαφνική εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ συνηγορεί προς αυτή την εκδοχή, αφού αν, για παράδειγμα, είχε εκδηλωθεί μηχανική βλάβη πιθανότατα οι πιλότοι θα είχαν χρόνο για κάποια αντίδραση. 1.Τρομοκρατία
Το πρώτο σενάριο είναι αυτό της τρομοκρατίας, που αποκτά μάλιστα αυξημένες πιθανότητες καθώς έχουν προηγηθεί τον τελευταίο χρόνο άλλα δύο περιστατικά με αεροσκάφη που ταξίδευαν προς ή από την Αίγυπτο.
Τον περασμένο Οκτώβριο ένα Airbus που πετούσε από το Σάρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου προς την Αγ. Πετρούπολη της Ρωσίας συνετρίβη μία ώρα μετά την απογείωσή του οδηγώντας στο θάνατο τους 224 επιβαίνοντες. Οι ρωσικές, αμερικανικές και βρετανικές αρχές πιστεύουν ότι είχε τοποθετηθεί βόμβα. Το ΙSIS διεκδίκησε την ευθύνη για τη βόμβα, αλλά οι η Αίγυπτος απέρριψε τους ισχυρισμούς. Επιπλέον, το ISIS εξακολουθεί να εκτοξεύει απειλές εναντίον της Γαλλίας και μάλιστα το περασμένο σαββατοκύριακο οι γαλλικές αρχές είχαν τεθεί για μια ακόμη φορά σε κατάσταση υψηλού συναγερμού μετά τις επιθέσεις του Νοεμβρίου που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους.
Νωρίτερα σήμερα το πρωί, ο Ζαν Πολ Τροντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων δήλωσε ότι κατά πάσα πιθανότητα η πτώση του αιγυπτιακού αεροσκάφους είναι αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης. Οπως σημείωσε στον ραδιοσταθμό Europe 1 στο Παρίσι, «ένα τεχνικό πρόβλημα, φωτιά ή μηχανική βλάβη δεν προκαλεί άμεσα μπλακ άουτ και το πλήρωμα έχει χρόνο για κάποια αντίδραση. Το πλήρωμα δεν είπε τίποτα, δεν αντέδρασε, οπότε πιθανότατα είμαστε μπροστά σε ένα βίαιο γεγονός, πράγμα που μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε την τρομοκρατική ενέργεια».
2. Μηχανική βλάβη
Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές το μοιραίο αεροσκάφος είχε ιστορικό μηχανικών βλαβών. Τον Ιούνιο του 2013 υποχρεώθηκε να προσγειωθεί ενώ εκτελούσε πτήση από το Κάιρο στην Κωνσταντινούπολη, λόγω ανόδου της θερμοκρασίας σε μία από τις μηχανές. Υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και διαπιστώθηκε η βλάβη.
3.Αεροπειρατεία
Τον περασμένο Μάρτιο μια εσωτερική πτήση των αιγυπτιακών αερογραμμών υποχρεώθηκε να πάει στην Κύπρο, ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από την Αλεξάνδρεια στο Κάιρο. Την ίδια μέρα έγινε γνωστό ότι ο αεροπειρατής ήθελε ....απλώς να δει την πρώην σύζυγό του, κατέδειξε όμως ότι εξακολουθούν να υπάρχουν κενά ασφαλείας, παρά το γεγονός ότι μετά τις επιθέσεις της 9/11 τα μέτρα ασφαλείας έχουν γίνει πολύ αυστηρά. Το σενάριο αποδυναμώνεται και από το γεγονός ότι συνήθως οι αεροπειρατές διατυπώνουν συγκεκριμένα αιτήματα πράγμα που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν συνέβη: Τίποτα δεν ακούστηκε από το αεροσκάφος πριν χαθεί από τα ραντάρ.
4. Ανθρώπινο λάθος
Αν και δεν θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό, εντούτοις υπάρχουν περιπτώσεις στο παρελθόν που αεροσκάφη συνετρίβησαν εξαιτίας λαθών των πιλότων. Στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να έγινε κάποιο λάθος κατά τη διάρκεια των χειρισμών της σταδιακής καθοδου για την προσέγγιση στο αεροδρόμιο του Καϊρου. Ομως και σ' αυτό το σενάριο τίποτα δεν ακούστηκε από το αεροσκάφος.
5. Προσχεδιασμένη κατάρριψη
Το Μάρτιο του 2015 ο Γερμανός πιλότος Αντρέας Λούμπιτζ κλειδώθηκε στο κόκπιτ του αεροσκάφους της πτήσης 9525 της Lufthansa Germanwings από τη Βαρκελώνη στο Ντύσελντορφ και ηθελημένα, προσχεδιασμένα έριξε το αεροσκάφος στις Αλπεις, στη Γαλλία, σκοτώνοντας 144 ανθρώπους -επιβάτες και πλήρωμα. Αργότερα διαπιστώθηκε ότι αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που δεν είχε αντιληφθεί η αεροπορική εταιρεία. Μετά από αυτή την τραγωδία οι αεροπορικές εταιρείες προχώρησαν εκ νέου σε αξιολόγηση των πιλότων τους. Εως τώρα τίποτα δεν έχει γίνει γνωστό για την ταυτότητα των πιλότων της EgyptAir.
protothema.gr
Kaferini
η ενημέρωση στoν καφέ της πόλης