Ο χειμώνας κρύβει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό και το αυτοκίνητο, γι’ αυτό και οι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πρέπει να παραλείπουν την κατάλληλη προετοιμασία για την αντιμετώπιση του..
Ειδικά δε για όσους αγαπούν τις αποδράσεις στη φύση, το κρύο, η βροχή και το χιόνι κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο δύσκολη έως και επικίνδυνη, γεγονός που καθιστά αναγκαίους τους ελέγχους στους οποίους πρέπει να υφίσταται το αυτοκίνητο. Τα φρένα, τα ελαστικά, οι αναρτήσεις και τα φώτα του αυτοκινήτου είναι τουλάχιστον τα βασικά που οφείλουν οι οδηγοί να διατηρούν σε άριστη κατάσταση κατά τις χειμερινές τους μετακινήσεις, πέρα από τον έλεγχο της μηχανής.
Πρόκειται για τον λεγόμενο Εκούσιο Τεχνικό Έλεγχο, ο οποίος όπως μας πληροφορεί η Autovision, το μεγαλύτερο δίκτυο ιδιωτικών ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, διενεργείται ανεξάρτητα από τον υποχρεωτικό περιοδικό τεχνικό έλεγχο και περιλαμβάνει τεχνικό έλεγχο μέρους ή όλων των συστημάτων του οχήματος. Δεν υποκαθιστά τον περιοδικό έλεγχο.
Οι ειδικοί της Autovision τονίζουν τη σημασία του τεχνικού ελέγχου του αυτοκινήτου, καθώς ακόμα κι αν αυτό είναι σύγχρονο και τεχνολογικά εξελιγμένο, σε κακές καιρικές συνθήκες είναι δυνατόν να υποστεί σοβαρές βλάβες, η επιδιόρθωση των οποίων κοστίζει πολύ ακριβά.
H Autovision εκπροσωπεί το μεγαλύτερο δίκτυο ιδιωτικών ΚΤΕΟ στην Ελλάδα με 50 ΚΤΕΟ πανελλαδικά. Το Δίκτυο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ της Autovision αριθμεί 11 σημεία στην Αττική, δύο σημεία στη Θεσσαλονίκη, και έχει επίσης παρουσία στη Μακεδονία, στη Δυτ. Ελλάδα, τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο, τα νησιά και την Κρήτη.
Τα tips που μάς δίνουν όταν οδηγούμε στη βροχή
Βεβαιωνόμαστε ότι είναι εντελώς αναγκαία μια διαδρομή σε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης.
Αν ναι, σχεδιάζουμε τη διαδρομή μας αποφεύγοντας σημεία που συνήθως πλημμυρίζουν και φεύγουμε νωρίτερα μιας και θα οδηγήσουμε σε χαμηλότερη ταχύτητα ή θα συναντήσουμε κίνηση.
Βεβαιωνόμαστε ότι οι υαλοκαθαριστήρες μας είναι σε άψογη κατάσταση.
Γεμίζουμε το ρεζερβουάρ αφού θα χρειαστούμε περισσότερα καύσιμα λόγω θέρμανσης, φώτων και πιθανής κίνησης.
Έχουμε πάντα μαζί το κινητό μας (και ένα φορτιστή αυτοκινήτου) για παν ενδεχόμενο.
Αποφεύγουμε να ταξιδεύουμε μόνοι και ειδοποιούμε συγγενείς και φίλους για τη διαδρομή που θα κάνουμε και για την αναμενόμενη ώρα άφιξής μας.
Tips για ασφαλή οδήγηση
Ενημερωνόμαστε από τα δελτία για τον καιρό, τις περιοχές που πλημμύρισαν και τα προβλήματα στους δρόμους.
Ανάβουμε τα μεσαία φώτα για να μας βλέπουν οι άλλοι (ακόμα και τη μέρα).
Κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα αφού το φρενάρισμα στη βροχή απαιτεί περισσότερα μέτρα. Οδηγούμε με χαμηλή ταχύτητα.
Δεν ανάβουμε τα πίσω φώτα ομίχλης που ζαλίζουν τους πίσω οδηγούς και καλύπτουν τα φώτα φρεναρίσματος.
Προσέχουμε τα βαριά οχήματα που πετάνε νερό εμποδίζοντας την ορατότητά μας.
Αν μείνουμε σε καταρρακτώδη βροχή, κρατάμε το καπό της μηχανής κλειστό μέχρι να έρθει βοήθεια, για να μην καταστρέψουμε τα ηλεκτρικά συστήματα.
Όταν οδηγούμε γρήγορα σε λιμνάζοντα νερά, τα λάστιχα μπορεί χάσουν την πρόσφυσή τους. Αν νιώσουμε ότι το τιμόνι ξαφνικά είναι ελαφρύ, δεν φρενάρουμε, χαμηλώνουμε ταχύτητα, οδηγούμε σταθερά μέχρι σταδιακά να αποκτήσουμε ξανά τον έλεγχο του οχήματος.
Η γρήγορη οδήγηση σε βαθιά νερά μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη μηχανική βλάβη.
Όταν οδηγούμε στη βροχή σεβόμαστε τους υπόλοιπους που είναι στους δρόμους όπως τους πεζούς και τους δικυκλιστές προσέχοντας να μην τους καταβρέξουμε.
Tips για οδήγηση στην πλημμύρα
Δεν οδηγούμε μέσα σε νερά που δεν γνωρίζουμε το βάθος τους. Η άκρη του πεζοδρομίου μπορεί να μας δώσει μια εικόνα.
Όταν μπούμε σε νερά, οδηγούμε στο ψηλότερο σημείο του δρόμου.
Οδηγούμε αργά και σταθερά χωρίς να σηκώνουμε κύμα αφήνοντας τους απέναντι να περάσουν πρώτοι. Βεβαιωνόμαστε για την κατάσταση του δρόμου μπροστά μας για να μην χρειαστεί να σταματήσουμε μέσα σε βαθύ νερό.
Η γρήγορη οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να προκαλέσει απώλεια του ελέγχου και αποτελεί κίνδυνο για πεζούς και οδηγούς.
Δεν οδηγούμε μέσα σε κινούμενα νερά που εύκολα μπορεί να μας παρασύρουν.
Κρατάμε ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Ελέγχουμε ότι λειτουργούν τα φρένα μας μόλις βγούμε από τα νερά.
Αν η μηχανή σταματήσει μετά από οδήγηση σε βαθιά νερά, δεν προσπαθούμε να την ξανανάψουμε γιατί αυτό μπορεί να προκαλέσει μηχανική βλάβη. Καλούμε οδική βοήθεια.
Για οδήγηση σε δυνατό αέρα
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι σε ανοιχτές τοποθεσίες το όχημα θα χτυπηθεί από ριπές ανέμου (π.χ. πάνω σε γέφυρες).
Προσέχουμε όταν προσπερνάμε ψηλά οχήματα γιατί προχωρώντας θα μας χτυπήσει δυνατότερα ο αέρας.
Κρατάμε γερά το τιμόνι γιατί συχνά ο άνεμος χτυπά απροσδόκητα.
Έχουμε το νου μας στα άλλα οχήματα για να προετοιμαστούμε αν δούμε κάτι να τους συμβαίνει λόγω δυνατών ανέμων.
Προσέχουμε ιδιαίτερα τους μοτοσυκλετιστές, τους ποδηλάτες, τα φορτηγά και τα λεωφορεία δίνοντάς τους περισσότερο χώρο, μιας και παρασύρονται πιο εύκολα από τον δυνατό άνεμο.
Ειδικά οι μοτοσυκλετιστές πρέπει να αποφεύγουν την οδήγηση σε δυνατό άνεμο που μπορεί να προκαλέσει την απώλεια ελέγχου της μηχανής.
Κρατάμε πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
Παρκάρουμε σε προστατευμένο μέρος, μακριά από δέντρα, στύλους, κτίρια.
Προσέχουμε το πέρασμα από ψηλές γέφυρες, τα οχήματα που τραβάνε τροχόσπιτο, τα μπάζα που στοιβάζονται στους δρόμους.
Δεν τοποθετούμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μιας και οι πλάγιοι άνεμοι εύκολα μπορούν να το παρασύρουν δημιουργώντας αστάθεια στο όχημα.
Για οδήγηση στην ομίχλη
Προτού ξεκινήσουμε το ταξίδι πρέπει να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζουμε πως ανάβουν τα εμπρός (αν υπάρχουν) και πίσω φώτα της ομίχλης.
Τα φώτα ομίχλης πρέπει κοιτούν προς τα κάτω.
Αφήνουμε πάντα απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Δεν οδηγούμε ακολουθώντας τα πίσω φώτα του προπορευόμενου οχήματος γιατί έτσι μπορεί να το πλησιάσουμε επικίνδυνα.
Όταν η ορατότητα είναι ανύπαρκτη, κατεβάζουμε το παράθυρο στις διασταυρώσεις για να ακούσουμε τα οχήματα που έρχονται. Αν δεν είμαστε σίγουροι, καλύτερα να σταματήσουμε μέχρι να επιτρέψουν οι συνθήκες να συνεχίσουμε το ταξίδι μας.
Κλείνουμε τα φώτα της ομίχλης μόλις βελτιωθεί η ορατότητα.
Για οδήγηση στον πάγο
Αφήνουμε σχεδόν δέκα φορές μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη απόσταση μεταξύ του οχήματός μας και του προπορευόμενου.
Αν γλιστρήσει το αυτοκίνητο, οδηγούμε προς εκείνη την κατεύθυνση, δηλαδή, αν φύγει το πίσω μέρος προς τα δεξιά, γυρνάμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν πατάμε φρένο και δεν αφήνουμε το τιμόνι.
Το πάτημα του γκαζιού, των φρένων, το γύρισμα του τιμονιού ακόμα και η αλλαγή των ταχυτήτων πρέπει να γίνονται μαλακά και αργά.
Βάζουμε μεγαλύτερη ταχύτητα για να βοηθήσουμε το κράτημα των ελαστικών όταν θέλουμε να ξεκολλήσουμε από τον πάγο.
Οδήγηση στο χιόνι
Πριν την εκκίνηση:
Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας. Φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα όταν οδηγούμε σε χιόνι ή πάγο. Όσοι κατοικούν σε περιοχές όπου το χιόνι είναι συνηθισμένο, αξίζει να προμηθευτούν χειμερινά ελαστικά με βαθύτερο πέλμα.
Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο μέχρι τουλάχιστον τους -35oC. Σε αντίθετη περίπτωση οι υαλοκαθαριστήρες θα καταστραφούν όταν έχουμε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Αφιερώνουμε παραπάνω ώρα στον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί.
Χρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζεστό ή βραστό νερό.
Βεβαιωνόμαστε ότι όλοι οι αυτόματοι διακόπτες των υαλοκαθαριστήρων είναι σβησμένοι προτού ανάψουμε τη μηχανή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καεί η ασφάλειά τους αν έχουν παγώσει πάνω στο παρμπρίζ.
Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε για κάθε περίπτωση τα ακόλουθα: αντιθαμπωτικό πανί, φακό (κουρδιστό για να μην ΄φάμε’ την μπαταρία), έξτρα καθαριστικό για το παρμπρίζ, αντιψυκτικό, ξύστρα για τον πάγο, κουβέρτα, φτυάρι, φορτιστή τηλεφώνου, χάρτη και ένα χαλάκι σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξαπλώσουμε κάτω από το αυτοκίνητο αν κολλήσουμε στο χιόνι. Εναλλακτικά, η προμήθεια ειδικών αλουμινένιων σχαρών θα μας βοηθήσει να βγούμε από το χιόνι αλλά και από τη λάσπη ή την άμμο.
Αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή του αυτοκινήτου, διαφορετικά υπάρχει περίπτωση ένα απότομο φρενάρισμα να πετάξει το χιόνι στο παρμπρίζ εμποδίζοντας τη δική μας ορατότητα ή ακόμα εκείνη κάποιου διερχόμενου οδηγού.
Έχουμε μαζί μας αλυσίδες.
Όταν οδηγούμε στο χιόνι θα πρέπει να ακολουθούμε τα εξής:
Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.
Πιθανόν θα χρειαστεί να αφήσουμε τη δεκαπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του μπροστινού οχήματος.
Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο, για παράδειγμα, αν το πίσω μέρος γλιστρά προς τα δεξιά, στρίβουμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.
Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι ή χαλίκι, προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.
Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα.
Τα γυαλιά ηλίου μειώνουν την ενοχλητική λάμψη του χαμηλού χειμωνιάτικου ήλιου και του χιονιού.
Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε.
Βεβαιωνόμαστε ότι είναι εντελώς αναγκαία μια διαδρομή σε συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης.
Αν ναι, σχεδιάζουμε τη διαδρομή μας αποφεύγοντας σημεία που συνήθως πλημμυρίζουν και φεύγουμε νωρίτερα μιας και θα οδηγήσουμε σε χαμηλότερη ταχύτητα ή θα συναντήσουμε κίνηση.
Βεβαιωνόμαστε ότι οι υαλοκαθαριστήρες μας είναι σε άψογη κατάσταση.
Γεμίζουμε το ρεζερβουάρ αφού θα χρειαστούμε περισσότερα καύσιμα λόγω θέρμανσης, φώτων και πιθανής κίνησης.
Έχουμε πάντα μαζί το κινητό μας (και ένα φορτιστή αυτοκινήτου) για παν ενδεχόμενο.
Αποφεύγουμε να ταξιδεύουμε μόνοι και ειδοποιούμε συγγενείς και φίλους για τη διαδρομή που θα κάνουμε και για την αναμενόμενη ώρα άφιξής μας.
Tips για ασφαλή οδήγηση
Ενημερωνόμαστε από τα δελτία για τον καιρό, τις περιοχές που πλημμύρισαν και τα προβλήματα στους δρόμους.
Ανάβουμε τα μεσαία φώτα για να μας βλέπουν οι άλλοι (ακόμα και τη μέρα).
Κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα αφού το φρενάρισμα στη βροχή απαιτεί περισσότερα μέτρα. Οδηγούμε με χαμηλή ταχύτητα.
Δεν ανάβουμε τα πίσω φώτα ομίχλης που ζαλίζουν τους πίσω οδηγούς και καλύπτουν τα φώτα φρεναρίσματος.
Προσέχουμε τα βαριά οχήματα που πετάνε νερό εμποδίζοντας την ορατότητά μας.
Αν μείνουμε σε καταρρακτώδη βροχή, κρατάμε το καπό της μηχανής κλειστό μέχρι να έρθει βοήθεια, για να μην καταστρέψουμε τα ηλεκτρικά συστήματα.
Όταν οδηγούμε γρήγορα σε λιμνάζοντα νερά, τα λάστιχα μπορεί χάσουν την πρόσφυσή τους. Αν νιώσουμε ότι το τιμόνι ξαφνικά είναι ελαφρύ, δεν φρενάρουμε, χαμηλώνουμε ταχύτητα, οδηγούμε σταθερά μέχρι σταδιακά να αποκτήσουμε ξανά τον έλεγχο του οχήματος.
Η γρήγορη οδήγηση σε βαθιά νερά μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη μηχανική βλάβη.
Όταν οδηγούμε στη βροχή σεβόμαστε τους υπόλοιπους που είναι στους δρόμους όπως τους πεζούς και τους δικυκλιστές προσέχοντας να μην τους καταβρέξουμε.
Tips για οδήγηση στην πλημμύρα
Δεν οδηγούμε μέσα σε νερά που δεν γνωρίζουμε το βάθος τους. Η άκρη του πεζοδρομίου μπορεί να μας δώσει μια εικόνα.
Όταν μπούμε σε νερά, οδηγούμε στο ψηλότερο σημείο του δρόμου.
Οδηγούμε αργά και σταθερά χωρίς να σηκώνουμε κύμα αφήνοντας τους απέναντι να περάσουν πρώτοι. Βεβαιωνόμαστε για την κατάσταση του δρόμου μπροστά μας για να μην χρειαστεί να σταματήσουμε μέσα σε βαθύ νερό.
Η γρήγορη οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να προκαλέσει απώλεια του ελέγχου και αποτελεί κίνδυνο για πεζούς και οδηγούς.
Δεν οδηγούμε μέσα σε κινούμενα νερά που εύκολα μπορεί να μας παρασύρουν.
Κρατάμε ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Ελέγχουμε ότι λειτουργούν τα φρένα μας μόλις βγούμε από τα νερά.
Αν η μηχανή σταματήσει μετά από οδήγηση σε βαθιά νερά, δεν προσπαθούμε να την ξανανάψουμε γιατί αυτό μπορεί να προκαλέσει μηχανική βλάβη. Καλούμε οδική βοήθεια.
Για οδήγηση σε δυνατό αέρα
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι σε ανοιχτές τοποθεσίες το όχημα θα χτυπηθεί από ριπές ανέμου (π.χ. πάνω σε γέφυρες).
Προσέχουμε όταν προσπερνάμε ψηλά οχήματα γιατί προχωρώντας θα μας χτυπήσει δυνατότερα ο αέρας.
Κρατάμε γερά το τιμόνι γιατί συχνά ο άνεμος χτυπά απροσδόκητα.
Έχουμε το νου μας στα άλλα οχήματα για να προετοιμαστούμε αν δούμε κάτι να τους συμβαίνει λόγω δυνατών ανέμων.
Προσέχουμε ιδιαίτερα τους μοτοσυκλετιστές, τους ποδηλάτες, τα φορτηγά και τα λεωφορεία δίνοντάς τους περισσότερο χώρο, μιας και παρασύρονται πιο εύκολα από τον δυνατό άνεμο.
Ειδικά οι μοτοσυκλετιστές πρέπει να αποφεύγουν την οδήγηση σε δυνατό άνεμο που μπορεί να προκαλέσει την απώλεια ελέγχου της μηχανής.
Κρατάμε πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
Παρκάρουμε σε προστατευμένο μέρος, μακριά από δέντρα, στύλους, κτίρια.
Προσέχουμε το πέρασμα από ψηλές γέφυρες, τα οχήματα που τραβάνε τροχόσπιτο, τα μπάζα που στοιβάζονται στους δρόμους.
Δεν τοποθετούμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μιας και οι πλάγιοι άνεμοι εύκολα μπορούν να το παρασύρουν δημιουργώντας αστάθεια στο όχημα.
Για οδήγηση στην ομίχλη
Προτού ξεκινήσουμε το ταξίδι πρέπει να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζουμε πως ανάβουν τα εμπρός (αν υπάρχουν) και πίσω φώτα της ομίχλης.
Τα φώτα ομίχλης πρέπει κοιτούν προς τα κάτω.
Αφήνουμε πάντα απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Δεν οδηγούμε ακολουθώντας τα πίσω φώτα του προπορευόμενου οχήματος γιατί έτσι μπορεί να το πλησιάσουμε επικίνδυνα.
Όταν η ορατότητα είναι ανύπαρκτη, κατεβάζουμε το παράθυρο στις διασταυρώσεις για να ακούσουμε τα οχήματα που έρχονται. Αν δεν είμαστε σίγουροι, καλύτερα να σταματήσουμε μέχρι να επιτρέψουν οι συνθήκες να συνεχίσουμε το ταξίδι μας.
Κλείνουμε τα φώτα της ομίχλης μόλις βελτιωθεί η ορατότητα.
Για οδήγηση στον πάγο
Αφήνουμε σχεδόν δέκα φορές μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη απόσταση μεταξύ του οχήματός μας και του προπορευόμενου.
Αν γλιστρήσει το αυτοκίνητο, οδηγούμε προς εκείνη την κατεύθυνση, δηλαδή, αν φύγει το πίσω μέρος προς τα δεξιά, γυρνάμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν πατάμε φρένο και δεν αφήνουμε το τιμόνι.
Το πάτημα του γκαζιού, των φρένων, το γύρισμα του τιμονιού ακόμα και η αλλαγή των ταχυτήτων πρέπει να γίνονται μαλακά και αργά.
Βάζουμε μεγαλύτερη ταχύτητα για να βοηθήσουμε το κράτημα των ελαστικών όταν θέλουμε να ξεκολλήσουμε από τον πάγο.
Οδήγηση στο χιόνι
Πριν την εκκίνηση:
Ελέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας. Φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα όταν οδηγούμε σε χιόνι ή πάγο. Όσοι κατοικούν σε περιοχές όπου το χιόνι είναι συνηθισμένο, αξίζει να προμηθευτούν χειμερινά ελαστικά με βαθύτερο πέλμα.
Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο μέχρι τουλάχιστον τους -35oC. Σε αντίθετη περίπτωση οι υαλοκαθαριστήρες θα καταστραφούν όταν έχουμε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Αφιερώνουμε παραπάνω ώρα στον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί.
Χρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζεστό ή βραστό νερό.
Βεβαιωνόμαστε ότι όλοι οι αυτόματοι διακόπτες των υαλοκαθαριστήρων είναι σβησμένοι προτού ανάψουμε τη μηχανή, γιατί σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να καεί η ασφάλειά τους αν έχουν παγώσει πάνω στο παρμπρίζ.
Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε για κάθε περίπτωση τα ακόλουθα: αντιθαμπωτικό πανί, φακό (κουρδιστό για να μην ΄φάμε’ την μπαταρία), έξτρα καθαριστικό για το παρμπρίζ, αντιψυκτικό, ξύστρα για τον πάγο, κουβέρτα, φτυάρι, φορτιστή τηλεφώνου, χάρτη και ένα χαλάκι σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξαπλώσουμε κάτω από το αυτοκίνητο αν κολλήσουμε στο χιόνι. Εναλλακτικά, η προμήθεια ειδικών αλουμινένιων σχαρών θα μας βοηθήσει να βγούμε από το χιόνι αλλά και από τη λάσπη ή την άμμο.
Αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή του αυτοκινήτου, διαφορετικά υπάρχει περίπτωση ένα απότομο φρενάρισμα να πετάξει το χιόνι στο παρμπρίζ εμποδίζοντας τη δική μας ορατότητα ή ακόμα εκείνη κάποιου διερχόμενου οδηγού.
Έχουμε μαζί μας αλυσίδες.
Όταν οδηγούμε στο χιόνι θα πρέπει να ακολουθούμε τα εξής:
Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.
Πιθανόν θα χρειαστεί να αφήσουμε τη δεκαπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του μπροστινού οχήματος.
Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο, για παράδειγμα, αν το πίσω μέρος γλιστρά προς τα δεξιά, στρίβουμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.
Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι ή χαλίκι, προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.
Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα.
Τα γυαλιά ηλίου μειώνουν την ενοχλητική λάμψη του χαμηλού χειμωνιάτικου ήλιου και του χιονιού.
Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε.
Kaferini
η ενημέρωση στoν καφέ της πόλης