Την άποψη ότι το λιμάνι της Γρίτσας πρέπει να μείνει ως έχει..
αλιευτικό καταφύγιο, εξέφρασε στη πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δίου – Ολύμπου ο δημοτικός σύμβουλος, επικεφαλής της παράταξης «Νέα Αρχή- Νέα Ελπίδα» Νίκος Λάππας. Ο κ. Λάππας κάνει λόγο για «απόφαση στο πόδι» που λήφθηκε σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό του λιμανιού και πρόσθεσε ότι η περιοχή που αποτελεί μια από τις ωραιότερες παραλίες, έχει ήδη γνωρίσει τις αρνητικές συνέπειες από την κατ΄εξαίρεσιν εμπορική λειτουργία του λιμανιού, για τη μεταφορά αδρανών υλικών τα τελευταία χρόνια. Σε ανακοίνωση του ο κ. Λάππας για τα αποτελέσματα της συνεδρίασης που είχε θέμα συζήτησης το λιμάνι της Γρίτσας αναφέρεται επίσης στο αίτημα της εταιρείας ΛΑΡΚΟ που ζητά την λειτουργία εμπορικού λιμένα στη Γρίτσα για να μπορεί να μεταφορτώνει από εκεί ετησίως 200.000 – 300.000 τόνους μεταλλευμάτων .
Η ανακοίνωση
Με μόνο 3 θέματα στην ημερήσια διάταξη πραγματοποιήθηκε η προχθεσινή τακτική συνεδρίαση, η δεύτερη στον μήνα Οκτώβριο, μόλις 15 ημέρες μετά την πρώτη, γεγονός που καταδεικνύει την «πρεμούρα» ορισμένων σχετικά με το θέμα του λιμανιού της Γρίτσας. Πόσο μάλλον όταν τα άλλα 2 θέματα ήταν απλώς διαδικαστικά.
Ζητήσαμε αρχικά εξηγήσεις για τη διαδικασία, καθώς ο τίτλος «Προτάσεις για την ανάπτυξη των λιμένων της Πιερίας» σήκωνε πολλές ερμηνείες κι άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και λήψης απόφασης. Προειδοποιήσαμε πως σε ανάλογη εξέλιξη θα καταγγείλουμε τη διαδικασία και θα απόσχουμε από την ψηφοφορία. Άλλωστε την πρόσκληση δεν συνόδευε καμία σχετική εισήγηση, αν και στον Δήμο είχε αποσταλεί φάκελος στοιχείων από το Λιμενικό Ταμείο Πιερίας. Πιστεύουμε πως θα’ πρεπε να είχαν ειδοποιηθεί οι παρατάξεις για να μελετήσουν το σχετικό περιεχόμενο. Σε ό,τι μας αφορά λάβαμε αντίγραφο από τη διοίκηση του Λ.Τ., την οποία κι ευχαριστούμε για την άμεση ανταπόκριση.
Επιπλέον στη συνεδρίαση Σεπτεμβρίου, την πρώτη φορά που πληροφορηθήκαμε τις συζητήσεις για μετατροπή του αλιευτικού καταφυγίου της Γρίτσας σε εμπορικό λιμένα, είχε δοθεί η υπόσχεση ότι ο Δήμος μας θα ακούσει τις θέσεις όλων των φορέων της περιοχής προτού εκφράσει επίσημα την άποψή του. Τέτοια διαβούλευση όμως δεν έγινε ποτέ. Επίσης στην προχθεσινή συνεδρίαση δεν κλήθηκαν να συμμετάσχουν οι εμπλεκόμενοι φορείς. Μάλιστα κάποιοι εκπρόσωποι φορέων προσήλθαν στη συνεδρίαση, μόνο όμως όταν πληροφορήθηκαν έκπληκτοι από εμάς τη διεξαγωγή της, όταν μία ημέρα νωρίτερα τους ζητήσαμε τις απόψεις τους για το θέμα.
Εξ αιτίας όλων αυτών ζητήσαμε να έχει η συνεδρίαση χαρακτήρα μόνον ενημερωτικό, να δοθεί ο λόγος και στους φορείς και σε καμία περίπτωση να μη ληφθεί απόφαση. Ζητήσαμε επίσης η λήψη όποιας απόφασης να αναβληθεί μέχρις ότου ξεκινήσει κι ολοκληρωθεί μία σοβαρή διαβούλευση. Χαιρόμαστε που η πρότασή μας βρήκε μιμητές τους 3 παρόντες αντιδημάρχους. Ούτε κι αυτό όμως ήταν αρκετό για να κάμψει την επιμονή του δημάρχου για απόφαση σε εκείνη τη συνεδρίαση. Συμφωνήθηκε να γίνει η συζήτηση με συμμετοχή και των φορέων και να διεξαχθεί πρώτα ψηφοφορία για το αν θα ληφθεί απόφαση εκείνο το βράδυ ή θα αναβληθεί.
Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο δήμαρχος τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της μετατροπής του αλιευτικού καταφυγίου σε εμπορικό λιμάνι ισχυριζόμενος πως αυτή η μετατροπή μόνο οφέλη θα έχει για τον τόπο, αλλά και για τοπικούς επιχειρηματίες που θα βρουν επιπλέον διέξοδο για τα προϊόντα τους διά θαλάσσης. Παρέλειψε βέβαια να αναφέρει το αίτημα της εταιρείας ΛΑΡΚΟ που επίσης ζητά την λειτουργία εμπορικού λιμένα στη Γρίτσα για να μπορεί να μεταφορτώνει από εκεί ετησίως 200.000 – 300.000 τόνους μεταλλευμάτων (κυρίως λατερίτη). Έτσι μαζί με την Δ.Ε.Α.Δ.Ο. προβλέπεται να είναι οι δύο κύριοι «πυλώνες» της εμπορικής κίνησης. Ωστόσο, ο πρόεδρος της Δ.Ε.Α.Δ.Ο. υποβάθμισε αρκετά τη σημασία ύπαρξης λιμένα για την επιχείρηση ιδιαίτερα από τη στιγμή που θα λήξει η σύμβαση με τη γνωστή κοινοπραξία. Στην πρόταση του δημάρχου υπερθεμάτισαν αρκετοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, αλλά κι ορισμένοι της μειοψηφίας.
Οι προτάσεις του συνδυασμού
Η δική μας θέση, την οποία και διατυπώσαμε, είναι πως:
- Μία από τις ωραιότερες παραλίες της περιοχής έχει ήδη γνωρίσει τις αρνητικές συνέπειες από την κατ’ εξαίρεσιν εμπορική λειτουργία του λιμανιού της Γρίτσας για τη μεταφορά αδρανών υλικών από την κοινοπραξία τα τελευταία χρόνια, ενώ είναι βέβαιο ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί εάν παγιωθεί επισήμως ο εμπορικός χαρακτήρας του λιμανιού.
- Στις απόψεις ότι το «εμπορικό» μπορεί να συνδυάσει και το «τουριστικό», απαντάμε ότι (πλην των νησιών) τουριστικές μαρίνες βρίσκονται συνήθως σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων από εμπορικά λιμάνια, ενώ ένα εμπορικό λιμάνι και μάλιστα με συχνή διακίνηση φορτίων τύπου ΛΑΡΚΟ είναι δεδομένο ότι θα υποβαθμίσει σταδιακά πολλά χιλιόμετρα παραλίας σε μία περιοχή με πολλές τουριστικές μονάδες. Με τέτοια μάλιστα φορτία υπάρχει και κίνδυνος ευρύτερης περιβαλλοντικής καταστροφής.
- Στο ψευτοδίλημμα που ακούστηκε «αν ήταν τουριστικό θα το θέλατε;», απαντάμε ευθαρσώς ότι το λιμάνι πρέπει σε αυτή τη φάση να παραμείνει αλιευτικό καταφύγιο. Το αν και που πρέπει να γίνει στο μέλλον μία τουριστική μαρίνα στην περιοχή μας θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για τον Δήμο μας που θα καταδείξει ανάγκες και στόχους. Με αποφάσεις στο πόδι δεν έρχεται πραγματική ανάπτυξη στον τόπο.
Ιδιαίτερα αρνητικοί με το ενδεχόμενο κατασκευής εμπορικού λιμένα ήταν κι άλλοι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, αλλά και οι περισσότεροι εκπρόσωποι φορέων που επιχειρηματολόγησαν εναντίον της εξέλιξης αυτής. Παρ’ όλα αυτά στις δύο ψηφοφορίες που ακολούθησαν, με οριακή πλειοψηφία αρχικά υπερψηφίστηκε η λήψη απόφασης και κατόπιν η πρόταση για εμπορικό λιμάνι. Υπενθυμίζουμε ότι η απόφαση αυτή είναι απλώς γνωμοδοτική προς το Λιμενικό Ταμείο. Για αυτό καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να δηλώσουν άμεσα γραπτώς τη διαφωνία τους προς τη διοίκηση του Λ.Τ., ώστε να αποτραπεί αυτή η εξέλιξη.
katerini-news.gr